KPMG International a lansat recent raportul intitulat Benchmarking city services – Finding the courage to improve (Reglementarea în serviciile publice urbane – A găsi curajul pentru a face îmbunătățiri). 

Rezultatele prezentate în raport sunt bazate pe un studiu realizat la nivelul a 20 de țări, respectiv 35 de orașe care au putut oferi informații despre standardele din serviciile publice. În faza inițială au fost luate în vedere un numar de peste 120 de servicii publice din care, în baza criteriilor de relevanță, au fost selectate 12 pentru studiu amănunțit. Țările care au luat parte la studiu sunt: Nigeria, Australia, Spania, Belgia, Irlanda de Nord, Brazilia, Africa de Sud, Regatul Unit, Germania, Canada, Uganda, Federația Rusă, Polonia, Franța, Columbia, SUA, Islanda, Bulgaria, Taiwan, Albania.

Domeniile acoperite în raport sunt:

  • Acces rutier
  • Transport și tranzit
  • Dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii
  • Autorizații de construcție
  • Acces la parcare
  • Acces la facilități recreative
  • Acces în parcuri
  • Alimentare cu apă potabilă
  • Drenarea apelor reziduale
  • Drenarea apelor pluviale
  • Serviciile de pompieri
  • Colectarea deșeurilor
  • Colectare și reciclare selectivă

Experții KPMG au fost surprinși să descopere diferențe majore în felul în care orașele măsoară și înregistrează informații cu privire la serviciile publice. În plus, datele au fost adesea incomplete sau indosponibile. Pe alocuri, e lesne de înțeles, de exemplu informațiile precum numărul de vizitatori în parcuri sunt greu de înregistrat. Pe de altă parte, unele informații mult mai ușor cuantificabile, precum lungimea benzilor de șosea, rămân adesea neînregistrate.

„Am fost surprinși să constatăm o variație atât de mare, de la un oraș la altul, a costurilor raportate în analiza noastră. Doar în interiorul UE, anumite orașe cheltuie de 5 ori mai mult decât altele pe servicii de bază, precum apa potabilă,” precizează Alan Mitchell, coordonator al studiului și Director executiv al Centrului Global de Excelență pentru Orașe, KPMG International.

Pentru a citi raportul complet (în limba engleză) urmați acest link.